30 Ağustos 2019 Cuma

Yedigöllerden Kavrun'a Kaçkarlar 2019

18-26 Ağustos 2019 tarihleri arasında, Korkut Güven, Ali Düzgün Arı ve Sait Domaniç'ten oluşan ekibimizle, İspir Yedigöller'den Kavrun'a yüksek geçitler üzerinden uzun bir yürüyüş gerçekleştirdik.

Rota

1. Gün Mor Yayla (2300 m) - Yedigöller Sırtı (3170 m) - Göbekli Göl'de (3010 m) kamp. 10 km
2. Gün Göbekli Göl (3010 m) - Pidosor Yayla (2300 m) - Salaçur vadisinde kamp (2800 m). 12 km
3. Gün Kamp (2800 m) - Hemşin Geçidi (3100 m) - Verçenik Yayla (2600 m) kamp. 11 km
4. Gün Verçenik Y. (2600 m) - Geçit (3100 m) - Tatos Gölleri - Kale Yayla (2250 m) kamp. 12 km
5. Gün Kale Yayla (2250 m) - Kale Geçidi (2900 m) - Haçivanak (2600 m) kamp. 14 km
6. Gün Haçivanak (2600 m) - Elyak G (3150 m) - Karmik Y.(2700 m) - Geçit (2900 m)-Apivanak      2550 m) kamp. 10 km
7. Gün Apivanak (2550 m) - Palovit (2400 m) - Samistal (2560 m) kamp. 12 km
8. Gün Samistal (2560 m) - Geçit (2800 m) - Kavrun (2300 m) pansiyon konaklama. 10 km
9. Gün Ayder'de kamp.

GÜNCE

18 Ağustos   Mor yayladan Yedigöllere

Aracımızı Rize'de bırakıp otobüsle İspir'e hareket ettik. Ovit tünelini geçtikten sonra Çayırözü köyünde indik. Buradan bir araçla Mor Yayla'ya çıktık ve yürüyüşümüze başladık. Yol, göllerin göründüğü sırt hattına kadar devam ediyor.
Sırta çıktığımızda güneş batmak üzereydi. İnişe geçtik ve çok sayıdaki gölden biri olan Göbekli gölde kampımızı kurduk.

Sırtın üzerinden Yedigöllerin görünüşü

Bölgede çok sayıdaki göllerden biri olan Göbekli Göl

19 Ağustos

Farklı yükseltilerde yer alan göller arasından geçerek Salaçur vadisine doğru inişe geçtik. Derenin her iki tarafına geçişler yaparak devam eden patikadan terkedilmiş bir yayla olan Pidosor'a ulaştık. Burada aşağıdan gelen toprak araç yolu üzerinden yürüyüşümüzü sürdürerek 2800 metrelerde kampımızı kurduk.

Göller arasında

Salaçur vadisinden

Salaçur vadisinin yukarılarında, Hemşin geçidi altında 2800 metrede 2. kamp yerimiz

20 Ağustos   Yedigöller'den Hemşin Geçidine

Çayır çimen ve dereler arasından Hemşin geçidine doğru tırmanışa başladık. Geçidin hemen altında yer alan Yukarı Korhini gölünün yanından geçerek Hemşin geçidine çıktık. Aşağıda Kapılı Göller ve tam karşıda Verçenik zirvesi yükseliyor.
Göller üzerinden inişimizi sürdürerek Verçenik yaylasında kampımızı kurduk.

Hemşin geçidi ve arkada Verçenik zirvesi

Yukarı Korhini Gölü

Hemşin geçidi ve Y.Korhini gölü

Kapılı göller ve Verçenik zirvesi

Verçenik yaylasında kamp

21 Ağustos   Verçenik yaylasından Kale yaylaya

Verçenik yaylasının hemen üzerinden tırmanışa başladık. Mocar gölünü geçtikten sonra 3100 metrelik geçide çıkıp Tatos göllerine indik. Derenin kenarından devam ederek Kale Yayla'ya indik ve kampımızı kurduk.

Verçenik yaylasında tırmanıştan dönen arkadaşlarımızla karşılaştık

Yaylanın üzerinden geçide doğru

Mocar gölünün kenarından geçide doğru

Tatos gölleri

Geçit

Kale Yayla

22 Ağustos   Kale yayladan Haçivanak yaylasına

Başyayla üzerinden yola çıktık. 2900 metrelik Kale geçidinden sonra vadiye inmeden yamaç yoluyla yaylaya ulaştık ve kampımızı kurduk.

Baş Yayla'ya doğru yükselirken Kale Yaylanın ve vadinin görünüşü

Baş Yayla

Haçivanak Yaylası

23 Ağustos   Haçivanak yaylasından Apivanak yaylasına

Vadiden yukarı Hodeçur ve Elyak geçidine doğru giden patikaya girdik. Bir süre sonra ayrılan Elyak geçidi patikasından yükselerek geçide çıktık. Buradan Karmik'e indik ve beklemeden Apivanak yaylaya giden geçide tırmanıp Apivanak'a indik ve kampımızı kurduk.

Haçivanak kampımız

Karşıda görünen Kale geçidi

Elyak geçidinde

Karmik ve Trovit yaylalarının bulunduğu vadi

Apivanak kampımız

24 Ağustos   Apivanak - Samistal

Bütün gece ve sabah yoğun yağışlı geçti. İlerleyen saatlerde yağmur durduğunda toplanıp araç yolu üzerinden ilkin Palovit'e, oradan da Samistal'e çıkarak kampımızı kurduk.

Palovit'e giden yol

Samistal Yayla

25 Ağustos   Samistal - Kavrun

Yeni açılan yoldan Kavrun'a inerek sevgili Yalçın Şahin'in pansiyonuna konuk olduk. Ertesi günde Ayder'de kurduğumuz kampla faaliyetimizi bitirdik.