15 Mayıs 2018 Salı

Aladağlar Temmuz 2014

Türkiye Dağcılık Federasyonu'nun 05-15 Temmuz 2014 tarihinde Aladağlar'da düzenlemiş olduğu çok sayıda zirve tırmanışı ile birlikte dağ geçişini de içeren etkinliği başarıyla gerçekleştirildi.
İki bölüm halinde düzenlenmiş olan etkinlikte üç ayrı vadiye kamp taşındı ve 8 zirvenin tırmanışı yapıldı. İlk bölümde Çağal Yayla kampından Büyük ve Küçük Demirkazık, ikinci bölümde ise ilkin Koca Dölek kampından Alaca, Gürtepe, Cebelbaşı, K.Cebel ve Lahitkaya, Kokorot vadisindeki Vay Vay güneybatı kampından ise Vay Vay zirve tırmanışı gerçekleştirildikten sonra Acıman Yayla üzerinden Kapuzbaşı şelalelerine geçilerek etkinlik tamamlanmış oldu.
Katılanların tamamına yakınının zirvelere çıkma başarısı gösterdiği etkinlikte otuzun üzerinde dağcı yer aldı.
Etkinlik süresince genellikle açık ve sıcak, zaman zaman parçalı bulutlu bir hava hakim oldu.

05 Temmuz 2014
ÇAĞAL YAYLA'YA GİDİŞ

Demirkazık dağ evinde ki toplanmanın ardından 32 kişiden oluşan ekibimizle iki traktörü doldurarak saat 11:00’de Arpalık’a doğru yola çıktık. Arpalık’dan 1 saatte Tekepınarı’na oradan da yine 1 saat gibi bir zaman da ulaştığımız Çağal yaylada, obanın bulunduğu yerde kampımızı kurduk. Burada ki mevcut çadır yerleri 24 çadırlık ekibimize yeterli olmadığı için yeni çadır yerleri oluşturduk. Yarın B.Demirkazık zirvesine gideceğiz. Yol yorgunluğunun da etkisiyle erkenden yattık.

Arpalık' tan çıktık yola

Teke pınarında mola

Çağal yayladaki kampımız

Kampın bir bölümü

06 Temmuz 2014
B.DEMİRKAZIK TIRMANIŞI

Sabah 04:00’ de 33 kişilik ekibimizle Çağal yayla kampından doğu çarşağına doğru yola çıktık. Mevsimlik gölden sonra doğu duvarına yakın kaya setlerinden hızla yükselerek kısa sürede bele ulaştık. Burada verdiğimiz hazırlanma molasının ardından tırmanışa geçerek saat 08:15’de, toplam 4 saat 15 dakika gibi bir sürede kalabalık bir ekip olarak zirveye ulaştık. 1 saati aşan bir zirve keyfinden sonra inişe geçtik ve doğu duvarına yakın bölgedeki sikkelerden aldığımız emniyetlerle 3 ip boyu pursikle toplu iniş yaptık. Külahı böylece indikten sonra boyunda verdiğimiz molanın ardından yine doğu çarşağı yoluyla toplamda 5 saat süren bir inişle kampımız ulaştık.

Doğu çarşağında bir mola

Külahın altındaki belde son hazrlıklar

Külah tırmanışından

B.Demirkazık zirvesinde

07 Temmuz 2014
K.DEMİRKAZIK TIRMANIŞI
32 kişiden oluşan ekibimizle kamptan saat 04:30’da çıkarak Apışkar’a giden patikaya girdik. B.Demirkazık kuzey duvarı ortalarında sağ yamaçtan yukarı K.Demirkazık güney bacası yönünde yükselmeye başladık. Baca girişindeki yelken kayanın yanında emniyet kemerlerimizi giyerek gerekli hazırlıklarımızı yaptık. Yusuf (Biltekin) iplerden birini alarak çıktı ve daralan baca girişindeki istasyona sabitledi. Diğer ipi de emniyete girerek ben götürdüm ve onu da sol duvardaki geçiş hattı için sabitledik. Ekip pursik emniyetiyle tırmandı ve batı yüzdeki sette toplandık. Herkes geldikten sonra klasik batı kulvarından tırmanışa geçtik. İplerden birini bacadan iniş için setin üzerinde, diğerini de batı kulvarın üzerindeki iki sikkeli istasyonun yanında bıraktık ve devam ettik. Saat 10:00’da 32 kişiyle zirvedeydik. Zirvenin geçmiş kayıtlarını bilmiyorum ama en kalabalık tırmanışı, ya da tırmanışlardan birini gerçekleştirdiğimizi rahatlıkla söylememiz mümkün olur sanıyorum. Uzun süren zirve keyfinden sonra inişe geçtik ve batı kulvarını pursik emniyetiyle inip sette toplandık. İplerden biriyle buradan, diğeriyle de bacanın aşağısında ki sette soldaki kayada bulunan bir bolta sabitleyerek ip inişleri yaptık ve tamamı 4,5 saat süren bir inişle 15:30’da tekrar kampımıza ulaştık.
Yarın etkinliğin ikinci bölümü için aşağıya, Demirkazık dağ evine ineceğiz.

Kuzey duvarı önünden Apışkar'a doğru

"Pan" İrfan Özden

08 Temmuz 2014
EMLİ  VADİSİ' NE KAMP TAŞIMA

Demirkazık dağ evinde etkinliğin ikinci bölümüne katılacak olanlarla buluşmak üzere kampı topladık ve 1,5 saatte Arpalık mevkiine oradan da bizi bekleyen iki traktörle dağ evine indik. Burada etkinlikten ayrılanlar ve yeni katılanlar oldu. Saat 14:00’de yine iki traktöre doluşarak Emli ormanının yolunu tuttuk. Traktörlerden sonra 45 dakikalık bir yürüyüşle Koca Dölek kamp yerimize ulaştık. Gelmeden önce burada Sıyırma boğazı yönünde çarşak patikanın başladığı bölgede ki dere yatağında yeni bir su kaynağının oluştuğu bilgisini almıştık. Gidip baktığımızda su kaynağını gördük. Aynı zamanda Akşam pınarında da suyun aktığını biliyorduk. Gidip gelmesi biraz zaman alsa da herkesi alacak bu geniş kamp yerinde suyumuz vardı sonuçta.
Yarın Kaldı ve Alaca’yı birden denemek istiyoruz.

Koca Dölek yolunda Sıyırma boğazı

09 Temmuz 2014
ALACA TIRMANIŞI

Kaldı tırmanışı için kamptan saat 04:00’de yola çıktık ve Parmakkaya vadisine girdik. Rüzgarlı bir hava var. Sırtları döven rüzgarın uğultusu yükseldikçe artıyor. Kaldıbaşı’na kestirme giden sırta çıkarken iyice şiddetlenen ve de oldukça soğuk esen rüzgar nedeniyle zorluklar yaşamaya başladık. Sırta çıktığımızda ise ayakta durmayı bile zorlaştıran rüzgar etkisi nedeniyle Kaldı zirve tırmanışının yapılamayacağına karar verdik ve yüzümüzü Alaca’ya döndük. Sırt hattı üzerinden Avcıbeli geçidine indik. Buradan dağın güney yüzüne dolandık ve çarşak, kaya karışımı yüzeylerden yükselerek kamptan ayrıldıktan 7,5 saat sonra 32 kişiden oluşan ekibimizle zirveye ulaştık. Burada da rüzgar olmakla birlikte sabah ki gibi şiddetli değildi. Uzun süren zirve molasının ardından Avcıbeli geçidi üzerinden 3,5 saatte kampımıza döndük.

Alaca yolunda Avcıbeli' ne inerken

Alaca zirvesinden

Avcıbeli' den inişte

10 Temmuz 2014
GÜRTEPE, CEBELBAŞI, K.CEBEL TIRMANIŞI

Batı yüzünden Gürtepe’ye ve ardından da sırt hattını izleyerek Cebelbaşı ve K.Cebel’e çıkmak üzere saat 05:00’ de kamptan ayrıldık. Üst üste zirve tırmanışlarının getirdiği yorgunluğun sonucu olarak bugünkü sayımız 26.
Sulağan Keler’in üzerindeki otluk alandan devam ederek Gürtepe ile Oksar tepe arasındaki geniş çanağa girmek üzere daralan boğazın girişine yöneldik. Bu boğazın sağ yanını oluşturan kayaların üzerinden yükselerek devam ettik. Gölgede devam eden tırmanışımız çanağın ortalarına doğru güneş altında kaldı. Üzeri döküntülü taşlı kaya setlerinden tırmanışımızı sürdürerek Gürtepe kuzey sırtının hemen yanında sırt hattına çıktık. Gürtepe kuzey duvarı ve Kokorot vadisinin göründüğü bu noktadan batı yüzüne doğru 100 metre kadar bir yan geçiş yaptıktan sonra kuzey sırt hattına yakın konumdaki kaya burnunun solundan yükselmeye başladık. Önümüze çıkan kısa dik bir pasajı pursik emniyetiyle aşarak Gürtepe zirvesinin hemen altından sırta çıktık ve zirveye ulaştık. Aladağlar’ın konumu bakımından en panoramik görüntülere sahip olan bu zirvesinde epeyce bir oyalandıktan sonra Cebelbaşı zirvesi için Gürtepe’nin geniş güney yüzünden alçalmaya başladık. 40 dakika sonra bugünkü ikinci zirvemizin üzerindeydik. Kokorot vadisini çevreleyen muhteşem zirvelerin görüntüsü altında inişli çıkışlı ve keskin sırt hattı üzerinden çok zevkli yürüyüşün sonunda üçüncü zirvemiz olan K.Cebel’e de ulaştık. Sulağan Kaya zirvesinin heybetli görüntüsü eşliğinde verdiğimiz uzunca molanın ardından dönüşe geçtik ve geçide doğru alçalmaya başladık. Burası, Sıyırma boğazından Kokorot’a geçiş yeri. Kısa sürede ulaştığımız geçitten alçalmayı sürdürerek Güzeller kuzey çanağına indik. Buradan sonra Sulağan Keler üzerinden saat 18:30’da kampımıza ulaştık.

Gürtepe yolunda Sulağan Keler' de su takviyesi

K.Cebel'e geçerken

K.Cebel'e doğru

K.Cebel zirvesinden görüntüler

Güzeller kuzey çanağından dönüş yolunda

11 Temmuz 2014
LAHİTKAYA ZİRVESİ

Günlerdir aralıksız yaptığımız etkinlikler ve yarın da Kokorot vadisine kamp taşıyacak olmamız nedeniyle daha önce planladığımız Güzeller-Lahitkaya ikilemesinden Güzeller’i çıkarttık ve Lahitkaya zirvesi için 26 kişilik ekibimizle saat 05:00’ de yola çıktık. Yine Sulağan Keler yolunu kullanarak Lahitkaya doğu yüzündeki hörgücün altına geldik ve buradan ilkin hörgücün üzerine ardından da kaya setlerinden direk sırta yükselmeye başladık. Kamptan ayrıldıktan sonra 4,5 saat süren tırmanışın ardından 09:30’da zirveye ulaştık. Her zamanki gibi uzunca süren zirve keyfinden sonra dönüşe geçerek saat 14:00’de tekrar kampımıza ulaştık ve yarın ki sıkı yolculuğumuz için dinlenmeye çekildik.

Lahitkaya zirvesi

Zirveden dönüş

12 Temmuz 2014
KOKOROT VADİSİ' NE KAMP TAŞIMA

Vay Vay tırmanışı ve dağ geçişini gerçekleştirmek üzere kampımızı topladık ve 24 kişiden oluşan ekibimizle saat 06:30’da Kokorot vadisine doğru yola çıktık. Gideceğimiz bölgenin yakınlarında su bulunmaması nedeniyle Sulağan Keler’den bolca su yedekledik ve 12:00’ de geçidin üzerine ulaştık. Kısa bir molanın ardından inişe geçtik ve çarşak döküntülü kaya setleri üzerinden dikkatlice inişimizi sürdürerek tabana indik. Ancak burada gelen bir taştan kaçmak isteyen bir arkadaşımızın ayağında burkulma meydana geldi. Kendisini bir süre ip sedye ile taşıdık ancak arazinin çok engebeli oluşu nedeniyle bu yöntem çok zor olmaya başlayınca kucakta taşıma yaparak saat 17:30’da ve gecikmeli olarak Vay Vay güneybatı kamp yerine ulaştık. Burada az sayıda ki çadır yerine ilaveten yeni yerler açarak kampımızı kurduk. Su takviyesi için ters V kar kütlesi ile kampın hemen yanı başındaki kardan su elde ettik. Ayrıca vadiden aşağıya doğru Köküt yaylasına inilirken yarım saatlik bir mesafede patikanın hemen solunda kalan bir yerden de öğlen saatlerine doğru su akmaya başlamaktadır. Ancak bu su çoğunlukla geceleri donduğu için sabahın erken saatlerinde akmamaktadır.
Günün yorgunluğu nedeniyle erkenden çadırlarımızda dinlenmeye çekildik.

Geçide çıkarken

Geçitten Kokorot'a inişe geçiyoruz

Kokorot'a doğru

Operasyon

Vay Vay güneybatı kamp yeri

13 Temmuz 2014
VAY VAY TIRMANIŞI

23 kişilik ekibimizle saat 08:00’de Vay Vay tırmanışı için yola çıktık. Kampın hemen üzerindeki patikadan Tayyare Çukuru girişine ulaştık. Buradan dağın klasik rotası olan batı yüzü kuzey sırtı rotasına girmek üzere dağın batı yüzüne yöneldik. Önümüze çıkan sert karlı bölgeyi kazmayla iz açarak geçtikten sonra çarşak ve kaya setlerinden zirvenin hemen soluna çıkan kulvarı hedefleyerek yükselmeye başladık. Önümüze çıkan 15 metrelik bir kaya bandını aştıktan sonra içi tehlikeli biçimde döküntü taşlarla dolu olan kulvarda tırmanışımızı sürdürdük. Yükseldikçe iki yerde çatallaşan kulvarın soldaki ana kolunu izleyerek sırta çıkıp 2 saat 45 dakika gibi bir zamanda zirveye ulaştık.
Dönüşte sırtın hemen altından aldığımız emniyetle 30-40 metrelik bölüm ile kulvarın bitiminde ki kısa bir etabı pursikle indik ve saat 15:00’de kampımıza döndük.

Tayyare çukurunun yanından Vay Vay'a doğru

Vay Vay batı yüzü kulvarına doğru yükselirken

Vay Vay zirvesi

Kampımız

14 Temmuz 2014
ACIMAN YAYLAYA İNİŞ VE KAPUZBAŞI ŞELALELERİNE GEÇİŞ

Acıman yaylaya inmek üzere kampımızı topladık ve saat 07:00’ de Kokorot vadisinden aşağıya Topaklar vadisine doğru inişe geçtik. Yer yer büyük kayalık setlerden ve çarşaktan inişimizi sürdürerek ilkin su almak umuduyla suyun çıktığı yere ulaştık. Ancak geceden donma nedeniyle suyun akmadığını gördük. Oysa bir gün önce buradan su alan arkadaşlarımız olmuştu. Kayalık bölgenin bitiminde, daha belirgini sağ yanda olan patikaya girdik ve uzunca bir inişin ardından vadi sona erdi ve Köküt yaylasının üst taraflarındaki yeşillik ve ağaçlık bölgeye indik. Buradan hemen soldaki yamaca tırmanışa geçtik. Zorlu ve zaman alan bir tırmanışın ardından çıktığımız geniş alpin bölgeden devam ederek ilerideki dere yatağı içerisinde bulunan suya kavuştuk. Bol bol su içip biraz serinledikten sonra aşağıdaki yayladan gelen patikaya girdik ve saat 14:00’ de Acıman yaylaya ulaştık. Normal koşullarda 4,5 -5 saat süren bu mesafeyi ayağı burkulan arkadaşımızın yavaş ve dikkatli yürüyüş temposuyla 7 saatte tamamlayabildik.
Acıman yaylada salaş bir kahvede yürüyüşümüzü sonlandırdık ve Kapuzbaşı köyünden gelecek traktörler beklemeye başladık. Ancak gecikmeleri üzerine anladık ki yer isminde bir anlaşmazlık olmuş. Onlar Acıman diye 10 km aşağıdaki bir yere derlermiş. Bulunduğumuz yer ise Acısu imiş. Doğru yanlış bunu da öğrenmiş olduk. Nihayet gelen traktörlerle 2,5 saati aşan, çok sarsıntılı ve yorucu geçen bir yolculukla Kapuzbaşı Şelalelerine ulaştık. Sanırım bu yolu patikasından yürüyerek aşmak daha uygun bir yoldur. Kapuzbaşı’nda bizi ilk karşılayan elinde makbuzlarıyla Milli park görevlisi oldu. Bizde pazarlıkla kişi başı 4 lira yerine 2 şer lira vererek ülkemizin bu güzel bölgesine ayak basmış olduk.
Geceyi Kapuzbaşı köyünde pansiyonda geçirdik.

Topaklar vadisinden Köküt yaylaya inişte

Acıman'a doğru bir mola

Artık yayladayız

Acıman yayla

Şelalelere doğru traktör yolculuğumuz

ve son

15 Temmuz 2014
SON

Saat 09:00’da önceden ayarlamış olduğumuz iki minibüsle Yahyalı ilçesine hareket ettik. Oradan da Kayseri ve Niğde yönlerine dağılarak bu büyük ve bir o kadar da güzel geçen etkinliğimizi sonlandırmış olduk.
Bu etkinlikte yer alan tüm arkadaşlarımı hem sportif başarılarından ve hem de son derece uyumlu birlikteliklerinden ötürü bir kez daha kutluyorum.